دسته‌بندی نشده

نکاتی برای حفظ سلامت چشم ها تا همیشه سالم بمانید

نکاتی برای حفظ سلامت چشم ها تا همیشه سالم بمانید

چشم ها بخش مهمی از بدن هستند، بنابراین سلامت آنها باید حفظ شود. به عنوان حس بینایی، تقریباً در تمام فعالیت های روزانه شما از چشمان شما استفاده می شود. با این حال، با افزایش سن و انجام انواع مختلف فعالیت ها، عملکرد چشم کاهش می یابد. به علاوه، بسیاری از مردم هنوز آگاهی لازم برای حفظ سلامت چشم را ندارند. چنین شرایطی در نهایت می تواند خطر مشکلات بینایی را افزایش دهد.

نحوه حفظ سلامت چشم در واقع بسیار آسان و ساده است، از جمله:

از حفظ سلامت بدن شروع کنید

به طور غیرمستقیم، حفظ سلامت کلی می تواند به سلامت چشمان شما کمک کند. شروع از عادات سالم مانند مصرف مواد غذایی مغذی و فعال بودن می تواند خطر ابتلا به بیماری ها و شرایطی را که می تواند باعث مشکلات چشمی شود کاهش دهد. این نکات را برای حفظ سلامت چشمان خود دنبال کنید https://www.thaichiliandsushi.com/ :

غذای مغذی مصرف کنید

سلامت چشم با غذا در بشقاب شما شروع می شود. طبق گفته انجمن بینایی سنجی آمریکا، مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3، لوتئین، روی و ویتامین های A، ویتامین C و ویتامین E می توانند به کاهش خطر مشکلات بینایی مرتبط با افزایش سن، مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک کنند.

می توانید مواد مغذی مورد نیاز چشم خود را از اسفناج، سبزی خردل، سالمون، ماهی تن و دیگر ماهی های روغنی دریافت کنید. تخم مرغ، آجیل و سایر منابع پروتئینی غیر گوشتی را فراموش نکنید. جدای از آن، میوه هایی مانند پرتقال و هویج نیز برای سلامت چشم مفید هستند.

عادت سیگار کشیدن را متوقف کنید

سیگار می تواند خطر ابتلا به آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و آسیب عصب بینایی را افزایش دهد که می تواند باعث کوری و آسیب به شبکیه چشم شود.

به طور فعال در حال حرکت

فعالیت بدنی واقعاً به سلامت بدن شما کمک می کند. به این ترتیب، وزن بدن ایده آل خود را حفظ خواهید کرد. این امر احتمال چاقی و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 که عامل اصلی نابینایی در بزرگسالان است را کاهش می دهد.

از چشمان خود در برابر چیزهای خطرناک محافظت کنید

نمی توان انکار کرد که فعالیت های روزانه شما برای سلامت چشم بسیار خطرناک است. چه در بیرون دیده شوید، چه خطر قرار گرفتن چشمانتان در معرض اشعه ماوراء بنفش، یا فعالیت های داخل خانه، این خطر وجود دارد که چشمان شما در معرض تابش آبی از صفحه نمایش گجت ها قرار بگیرند. این نکات را برای محافظت از سلامت چشم خود در برابر چیزهای خطرناک به کار ببرید:

به طور دوره ای به چشمان خود استراحت دهید

خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش کامپیوتر یا گجت عامل ایجاد سندروم بینایی کامپیوتری است که مجموعه ای از شکایات است که به دلیل خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش در چشم ها ایجاد می شود. علائم متفاوت است، از جمله سردرد، گردن درد، درد شانه و کمر، خشکی چشم و تاری دید.

اگر هر روز پشت کامپیوتر کار می کنید، قانون 20-20-20 را دنبال کنید، یعنی با نگاه کردن به جسمی که در فاصله 20 فوتی (6 متری) قرار دارد، هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه به چشمان خود استراحت دهید. اگر احساس خشکی چشم دارید، می توانید بیشتر پلک بزنید یا از قطره اشک مصنوعی استفاده کنید. اگر شکایت ادامه یافت یا بدتر شد، بلافاصله با چشم پزشک مشورت کنید.

از چشم ها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید

اشعه ماوراء بنفش نه تنها بر روی پوست، بلکه برای چشمان شما نیز اثرات مضری دارد. چشم هایی که به طور مکرر در معرض نور فرابنفش قرار می گیرند بیشتر در معرض خطر ابتلا به آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، سوختگی قرنیه و حتی سرطان چشم هستند.

بنابراین توصیه می شود هنگام انجام فعالیت های روزانه از عینک آفتابی استفاده کنید که بتواند از چشمان شما در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت کند. عینک های ایمنی و عینک ایمنی برای محافظت از چشمان شما در حین فعالیت های خاص مانند ورزش کردن، انجام کارهای ساختمانی یا تعمیرات خانه طراحی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *